7 Ocak 2016 Perşembe

KUŞLAR VE KEDİLER

Şu geçen gün facebook ve instagramda payaştığım üç güvercin. Üsküp'te Türk Çarşısının orada çekmiştim. Sizi bilmem ama, teknik olmasa da artistik açıdan ben o fotoyu çok beğenmiştim. Ne yazık ki beklediğim ilgiyi görmedi L Tabi bu like tuşuna basma psikolojisi apayrı bir konu. Ciddi inceleme gerektiriyor. Mesela paylaşılan saat önemli, altındaki hashtagler  önemli, düştüğün not, seninle aynı bakan göz, kişinin kendine baktığı yer vs. önemli.

Neyse benim güvercinlere dönersek. Ne yaptılar biliyor musunuz? Elbette rüyama girdiler. Hem de resmin altına yazdığım gibi kalabalıktılar. Ben bir kitap yazmışım efendim, kapağında da bu güvercinlerin resmi. Güvercinlerden bir kaçı girip başucumdaki bu kitaba konup resme bakıyorlar. Birbirlerine de gagalarıyla kuşları gösterip işaret ediyorlar. Uykumdan uyanıp “tabi rüyadaki uykumdan” kuşları görüyorum ve onlara sarılmak için ayağa kalkıyorum ama bir çoğu uçup kaçıyor, biri tam pencereden çıkacakken geri dönüp kanatlarını açarak sarılıyor bana. Diyor ki “dışarıda kedileri katlediyorlar”. Pencereden baktığımda söylediklerinin doğru olduğunu görüyorum. Ve kuşu alıp oradan kaçmaya başlıyorum. Kendimi bir deniz kenarında koskocaman ve kendinden şekilli tek parça bir kayanın üzerinde buluyorum. Kaya o kadar büyük ki orada dolanırken, bir oyuğa giriyorum, kat kat olan bu oyukta kaybolup sonra çıkışı bulmakta zorlanıyorum ama tam çıkarken büyük bir dans grubu kayanın etrafında dönerek dans ediyor. Meğer bu tarihi bir film için çekilen bir dans sahnesiymiş. Ben Akyarlar’da falanmışım tabi herhalde oraların yüzlerce yıl önceki hali olsa gerek.

Özetle kediler katlediliyor, güvercinler korkuyor, ben kaçıyordum. Kimdi bu katiller, bu kuşları yuvalarından edenler, kimlerden kaçıyordum ben, bu nasıl bir canlı türüydü ki, diğer tüm canlılara zarar veriyordu. Herşeyin düzelmesi için tarihi başa mı sarmak gerekiyordu..??? Ne diyordu bu rüya, bu rüya ne diyordu?


Kuşlar kadar özgür, kuşlar kadar kalabalık, kuşlar kadar yalnızız herbirimiz...


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder