3 Ocak 2016 Pazar

SEVGİYLE KARIŞIK DUYGULAR

Sarışın bir kız çocuğu, 3-4 yaşlarında mavi gözlü ipek saçlı bişey, çok tatlı. Biz kalabalığız teras gibi bir yerde oturuyoruz. Çocuk da yandaki evde, evin içinde oynuyor ama o evde pek huzur yok. Çocuğu sürekli azarlayan bir kadın var, oynama, gürültü yapma, koşma vs. Çocuk sıkılarak evden dışarı terasa koşmaya başlıyor, elinde de oyuncak arabası, arabayı fırlatıyor, araba terasın demirlerinin arasından aşağıya düşüyor ve çocuk arabanın arkasından koşmaya başlıyor. Ben de kalkıp çocuğun arkasından koşmaya başlıyorum ama tam demirlere yaklaştığında hareket edemiyorum ve çocuk da demirlerin arasından usulca geçerek kayboluyor. O an dehşetle koşup demirlerden bakıyorum. Terasın hemen altında bir set varmış, çocuk oraya düşmüş ama hareketsiz yatıyor. Hemen aradan geçip aşağıya atlıyorum ve hareketsiz çocuğu kucağıma alıp yukarı çıkıyorum. Çocuğu yere yatırıyorum, çocuk nefes alamıyor ben de hemen kalp masajı yapmaya başlıyorum ...bir iki üç dört...yapmaya devam ederken çocuk hareket etmeye başlıyor...sevinçten uçuyorum. O sırada kadın yaklaşarak bağırmaya başlıyor, sen ne yaramaz şeysin, niye laftan anlamıyorsun diye... çocuk kendi kendine alnını okşayarak şöyle diyor “biraz sevgiyle karışık duygular” ...
Meğer çocuğun annesi yurt dışındaymış ve bu kadına bakması için bırakmış. Annesini arayıp haber veriyoruz, rüya bu ya kadın hemen geliyor ve bakıcı kadından alıp çocuğu bana bırakıyor.

Şu derin bilinçaltı sularından rüya ağlarına neler neler takılmış bu defa. İşkenceci üvey anne, mülteci çocuklar, çocuklarını bırakarak çalışmaya giden Türki Cumhuriyetleri kadınları, geçen gün bir video da izlediğim, yardım sağlanamadığı için kalp krizinde hayatını kaybeden biri ve arkasından hatırlamak için yeniden baktığım suni solunum ve kalp masajı, yıllar yıllar önce Arnavutköy sahilinde kaldırım kenarındaki çelik halatların arasından arabalara doğru geçmeye çalışan bir çocuğu yakalayışım ve en derindeki edebi kısım sade sevgi değil de...“sevgiyle karışık duygular” ...



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder